3,143
3 دقیقه

کورتاژ تشخیصی در تنبلی تخمدان

جهت مشاوره رایگان سندروم تخمدان پلی کیستیک و تعیین نوبت همین الان با شماره های ۰۹۹۰۷۵۰۱۰۴۰ و ۲۶۷۶۱۷۷۹-۰۲۱ مطب خانم دکتر طیبه همتی تماس بگیرید.

سلام دکتر طیبه همتی هستم فوق تخصص ناباروری
امروز می خواهم در مورد یک مسئله کورتاژ تشخیصی در تنبلی تخمدان که در درمان افراد pco اغلب باهاش مواجه هستین توضیحاتی را خدمتتون عرض کنم.

با توجه به اینکه شخص دچار تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک هست، مهمترین مشخصه اش عدم تخمک گذاری هست.

وقتی که تخمک گذاری اتفاق نمی افتد یعنی پروژسترون هم وجود نداره که بخواد جلوی اثرات استروژن را بگیره و دیواره آندومتر در این افراد به صورت مزمن تحت تاثیر استروژن قرار داره بدون تقابل با پروژسترون احتمال هیپرپلازی آندومتر (endometrial hyperplasia; EH) در این افراد بالاتر هست.

و با توجه به اینکه هیپرپلازی آندومتر خودش بستری برای کنسل اندومتر هست و با توجه به اینکه خود این سندروم باعث میشه که خود افراد اغلب چاق باشن و یا فشار خون، چربی خون، قند خون بالایی داشنه باشن که خود این دلایلی اضافی برای کنسل اندومتر هست.

من توصیه می کنم اگر تایم زیادی از تنبلی تخمدان یک خانمی که به من مراجعه میکنه میگذره حالا برای بررسی ناباروری مثلا به ما مراجعه کرده:
۳۲ سالشه و از ۱۳ سالگی پریود شده و تشخیص تنبلی تخمدان را گذاشتن چند سالی، ۴ یا ۵ بار بیشتر سیکل قاعدگی نداشته حالا به خاطر مشکل ناباروریش مراجعه کرده، من قبل از هر چیزی بهش پیشنهاد میدیم که کورتاژ تشخیصی را انجام بده و پاتالوژی های آندومتر را بررسی بکنه و بعد وارد ارزیابی های ناباروری بشه.
با تشکر.

جهت مشاوره رایگان سندروم تخمدان پلی کیستیک و تعیین نوبت همین الان با شماره های ۰۹۹۰۷۵۰۱۰۴۰ و ۲۶۷۶۱۷۷۹-۰۲۱ مطب خانم دکتر طیبه همتی تماس بگیرید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست