2,523
3 دقیقه
تگ: واژن

عمل تنگی واژن در زنان

عمل تنگی واژن

عمل تنگی واژن

عمل تنگی واژن در حقیقت یکی از صدها عمل زیبایی مختلف به شمار می آید، که در آن با تنگ کردن محدوده ی واژن هم سبب افزایش لذت در رابطه ی جنسی و زیبایی ظاهر واژن می گردد و هم بیماری های مرتبط با ریلکسیشن (گشادی) واژن را درمان می کند.

واژن عاملی موثر برای رضایت جنسی است؛ در مواردی برخی از خانم ها عموما در سنین بین ۲۰  تا ۵۰ سالگی از وضعیت واژنشان راضی نیستند و یا در حین مقاربت، هم خودشان و هم همسرشان از لذت کافی بهره مند نمی شوند که این امر جدای از علل ارتباطی و روانی می تواند به دلیل ریلکس بودن (گشادی) واژن باشد(در اثر زایمان طبیعی یا داشتن رابطه زیاد و بالا رفتن سن)، در این موارد برای ایجاد احساس رضایت در افراد و همینطور بهبود اعتماد به نفس فرد در اثر داشتن حس زیبایی، عمل تنگی واژن می تواند راهگشا باشد.

در مواردی ممکن است ریلکس بودن عضلات واژن موجب شود حین سرفه، عطسه و یا خندیدن، توانایی کنترل ادرار خود را از دست بدهید که بسیار آزار دهنده است، لذا در این مبحث  باید در نظر داشت عمل تنگی واژن برای کسانی هم که بر اثر گشادی و ریلکس بودن واژن گرفتار عفونت، قارچ های تناسلی و اشکال در کنترل ادرار می شوند جنبه ی درمانی داشته و نباید به آن صرفا به چشم جراحی زیبایی نگاه کرد.

منظور از محدوه ی عمل تنگی واژن دقیقا کجاست؟

در حقیقت هنگامی که از گشادی و ریلکس بودن واژن صحبت میکنیم عموما منظور آسیب دیدگی دو بخش متفاوت از ناحیه ی تناسلی می باشد که یکی پاره شدن ناحیه پرینه و دیگری افتادگی و شل شدن بافت های دیواره ی واژن را شامل می گردد. گشادی و ریلکس بودن واژن سبب عوارض و مشکلاتی می گردد که با عمل تنگی واژن می توان آنها را رفع نمود . لازم به توجه است که عمل تنگی واژن روش ها و انواع متفاوتی دارد.

انواع جراحی های تنگی واژن را می شناسید؟

در میان روش های متفاوت عمل تنگی واژن معروف ترین و البته موثر ترین آنها تنگ کردن واژن از طریق جراحی های پرینورافی و واژینو پلاستی است. سایر روش ها تنگ کردن واژن با نخ و یا لیزر هستند . لذا نظر پزشک بر اساس شرایط و وضعیت بدن هر شخصی در نوع عمل تنگی واژن میتواند مختلف و تعیین کننده باشد.

  • عمل تنگی واژن به روش پرینورافی

پرینه همان حد فاصل میان ناحیه تناسلی و مقعد انسان است که نه تنها در لذت جنسی موثر می باشد بلکه عضله های لگن را در بر دارد. می توان گفت تقریبا ۹۰ درصد خانم ها در زایمان طبیعی دچار پارگی بخشی از پرینه می گردند که البته میزان این پارگی یکسان نیست و گاهی خود به خود بهبود میابد. از آنجایی که معمولا بعد از بهبود ناحیه پرینه ممکن است ظاهر ناخوشایند زخم آزار دهنده باشد و از طرفی همراه با شل شدن بافت های واژن نیز باشد. لذا با نظر پزشک به این افراد عمل تنگی واژن به روش پرینورافی یا همان پرینوپلاستی پیشنهاد می گردد.

در عمل فوق بی هوشی موضعی یا عمومی نیاز است چرا که عمق نفوذ این جراحی حدودا دو تا سه سانتی متری واژن را شامل می گردد.  در عمل تنگی واژن به روش پرینورافی پس از آن که بافت های دیواره ی پشت واژن بهم نزدیک می شود با ترمیم بخش بیرونی واژن در واقع سایز دهانه واژن کوچکتر می گردد. دوره نقاهت پرینورافی تقریبا دو تا سه هفته است که پس از آن می توانید به فعالیت های سابقتان ادامه دهید، دوره ی اجتناب از رابطه ی جنسی ش هفته می باشد.

  • عمل تنگی واژن به روش واژینوپلاستی

عمل تنگی واژن به شیوه ی واژینوپلاستی برای ترمیم بافت های داخل کانال واژن اجرا می شود و میتواند گشادی و ریلکس بودن واژن را بر اثر عواملی چون زایمان طبیعی، تعدد روابط جنسی،  بالا رفتن سن و کاهش میزان کلاژن ها برطرف کند. جراحی واژینوپلاستی با برداشتن بافت های افتاده و اضافی کانال واژن موجب ترمیم کلی دیواره های واژن و تنگ تر شدن آن می گردد و احساس رضایت و زیبایی بیشتری را به دنبال دارد. عمل تنگی واژن به این روش را نیز میتوان با بیهوشی موضعی و یا عمومی انجام داد و مدت جراحی حدودا دو ساعت می باشد.  این جراحی با آنکه کم خطر می باشد اما همچنان به مراقبت های بعد از عمل و خودداری از رابطه ی جنسی تا حدود ۶ هفته و رعایت بهداشت فردی نیاز دارد.

توجه داشته باشید کسانی که تصمیم به زایمان طبیعی دارند انجام عمل تنگی واژن برایشان مناسب نیست و بهتر است کمی بعد از آخرین زایمان اقدام کنند . با در نظر گرفتن میزان اهمیت ناحیه ی تناسلی لذا انتخاب  بهترین متخصص و میزان تجربه و مهارت او در عمل تنگی واژن تاثیر چشمگیری بر نتیجه ی عمل خواهد داشت و لازم است در این امر توجه و دقت کافی به خرج داده شود.

  • عمل تنگی واژن با نخ (لیفت واژن)

در واقع ریشه ی تولید نخ های لیفت به عمل زیبایی صورت و رفع غبغب بر می گردد. با گذشت زمان در کنار پیشرفت تکنولوژی با تولید نخ های بهتر و بهینه سازی تکنیک های لیفت، به مرور عمل لیفت واژن هم ممکن شد.

امروزه در این روش با کمک نخ های ویژه لیفت واژن، دهانه ی واژن را بالا کشیده و به تگ تر شدن واژن کمک می کنند. در این شیوه نیازی به بی هوشی کامل فرد نیست و با استفاده از بی حسی های موضعی، عمل تنگی واژن را در زمان بسیار کوتاه تری در مقایسه با روش های دیگر اجرا می کنند. هر چند این روش به میزان روش های جراحی موثر نیست.

  • عمل تنگی واژن با لیزر

عمل تنگی واژن توسط لیزر در افرادی که بدنبال زیبایی واژن هستند و مشکل ریلکس بودن واژن در آنان در حد خفیف است انجام می گیرد. این شیوه نیاز به بیهوشی و استراحت ندارد در سه مرحله به فواصل هر یک ماه انجام می شود و بیمار بعد از یک هفته می تواند رابطه ی جنسی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست